Mazarea - plina de antioxidanti

Saptamana aceasta gatim mazare.

O ceașcă (125-ml) de mazăre are aproape jumătate din nevoile noastre zilnice de vitamina C. Vitamina C ajută la creșterea și repararea țesuturilor, și la crearea colagenului, o proteină utilizată în crearea de cartilaj, piele si tendoane. Este, de asemenea, crucială pentru absorbția de fier. Deoarece vitamina C este solubilă în apă, corpul dvs. nu o poate stoca..

 

Acidul folic prezent în mazăre are un impact asupra sănătății mintale. Un studiu publicat în Jurnalul de tulburari afective a constatat că un aport scazut de acid folic a crescut riscul de simptome depresive melancolice. Persoanele deprimate sunt de asemenea sfătuite să mănânce alimente bogate în antioxidanți pe care mazarea le are în cantități ample.

 

Conține un polifenol numit coumestrol – care a fost studiat pentru capacitatea de a combate cancerul de stomac. Un studio realizat în Mexic a arătat că un consum zilnic de mazăre verde, împreună cu alte legume proaspete, poate reduce în mod semnificativ riscul de cancer gastric.

 

Ea este, de asemenea, de ajutor în anti-îmbătrânirea pielii. Antioxidanții care sunt prezenți în aceasta, cum ar fi flavonoidele, catechina, epicatechina, carotenoidele, alfa-carotenul, etc sunt utile în prevenirea procesului de îmbătrânire a pielii și tind să ofere o strălucire naturală a pielii.

 

Atunci când vorbim despre “proprietăți mazăre”, nu putem să nu menționăm efectul ei benefic asupra sistemului digestiv: sursă excelenta de fibre, consumul de mazăre previne constipația, îmbunătățește digestia și procesul de eliminare al toxinelor din organism și reglează nivelul glicemiei, fiind extrem de bogată în proteine și fibre si oferindu-ți o senzație de sațietate de lungă durată fără a-ți pune în pericol silueta. De asemenea, ajută și la reglarea absorbției zahărului în organism, ceea ce previne poftele de dulce.

 

Mazărea poate ajuta, de asemenea, la satisfacerea nevoilor de fier. O jumătate de porție conține 1,2 miligrame de fier. Majoritatea fierului pe care îl consumați poate fi găsit în hemoglobină, proteina responsabilă pentru transportul de oxigen în tot corpul. Aportul  necorespunzător de fier scade livrarea de oxigen facându-vă să vă simțiți obositi, scăzând capacitatea de concentrare și crescând riscul de infecție. Nevoile de fier variază în funcție de vârstă și sex. Bărbații și femeile peste vârsta de 51 au nevoie de 8 mg de fier pe zi, iar femeile de 19 – 50 ani au nevoie de 18 miligrame pe zi.