Noiembrie e pentru sfecla rosie..

Are atat de multe proprietati, incat nici nu stiu care se califica prima la enumerare.

Creste imunitatea prin productia de noi globule rosii, stabilizeaza echilibrul alcalin-acid din corp, este minunata pentru sportivi si cei care depun efort fizic sustinut, detoxifica ficatul, este hipocalorica (chiar daca e dulce), contine acid folic (deci, ideal pentru gravidute), mineralizant si energizant, scade tensiunea arteriala...si cate si mai cate :)
O sa accentuez putin efectul de stabilizare a ph-ului din corp, generat de consumul de suc de sfecla rosie. Se tot spune in ultima vreme cum cancerul apare si/sau dezvolta in mediu acid, iar alimentele alcaline tin boala sub control.
O stare alcalina tine sistemul imunitar puternic. Atunci cand consumam alimente care alcalinizeaza corpul, cum este sfecla rosie, iar nivelul ph-ului este de minim 7.0, toxinele se elimina mult mai eficient, bacteriile benefice prospera, iar sanatatea si greutatea revin la normal.
Cam toate studiile de food science (adica oamenii aia mai destepti) subliniaza acelasi lucru: bolile degenerative n-au nicio sansa intr-un mediu alcalin.

Iar pentru fanii studiilor stiintifice, iata:

1. La Universitatea Queen Mary din Londra s-a efectuat un studiu in 2010. Concluzia? 250 ml de suc de sfecla rosie pe zi diminueaza tensiunea arteriala in numai cateva ore. Ba mai mult, cu cat mai mare este tensiunea arteriala, cu atat mai mult scade dupa consumul de suc de sfecla rosie.

2. La Institutul de studiere a diabetului din Melbourne s-a studiat legatura intre consumul frecvent de suc de sfecla si cazurile de deces ca urmare a unei boli cardiovasculare. Concluzia? Consumul frecvent de sfecla rosie in stare cruda a dus la scaderea cu 10% a cazurilor de deces ca urmare a unei boli cardiovasculare.

3. Wake Forest University (North Carolina) in 2011 a concluzionat ca dementa poate fi incetinita ca urmare a consumului de sfecla rosie in stare cruda.
4. In cadrul Universității Exeter’s School of Sport and Health Science cercetatorii au descoperit că sucul de sfecla asigură, printre altele, o rezistență musculara (în cazul efortului fizic susținut) cu 16% mai mare decât în condiții obișnuite.

Mai sunt si altele, iata si trei sportivi care au pus castigarea unor medalii si pe seama consumului ridicat de sfecla rosie:
Atletul cu dizabilitati David Weir

Rugbistul Ben Foden

Maratonista Helen Davies