Pofta de VERDE

4 martie 2013

 

De ce aş mânca verdeţuri?...

 

Verdețurile sunt o sursă bogată de clorofilă, care acționează ca detoxifiant în corp. De asemenea clorofila ajută sângele să livreze oxigen la toate celulele corpului precum și la neutralizarea radicalilor liberi care provoacă deteriorarea celulelor. Dacă suferiți de respirație urât mirositoare sau mirosuri corporale, clorofila în ajutor – este un deodorizant natural! Țineți minte, mai întunecate verdețurile, mai mare conținutul de clorofilă, și ca să beneficiați din plin de clorofila în verdețuri, este cel mai bine să le mâncați crude sau foarte puțin gătite.

 

Sunt alcalinizante. Dieta modernă tinde să se ducă mai mult spre alimentele care formează acizi, cum ar fi carne și carbohidrați, dar ca să mențineți sănătatea și echilibrul, este important să mențineți PH-ul la un nivel sănătos. Legumele, în special verdețurile, ajută la acest lucru.

 

Sunt bogate în minerale și furnizează corpului multe substanțe nutritive vitale, cum ar fi calciu, magneziu, potasiu și vitamine, inclusiv vitamina C, K, E și B.

 

Conțin o varietate de fitonutrienți, la care cercetări ample au arătat că protejează corpul împotriva efectelor radicalilor liberi, stimulează enzimele de detoifiere, susțin sistemul imunitar și acționează ca agenți antivirali și antibacterieni.

 

Verdețurile întunecate, cu frunze conțin acizi grași omega-3 esențiali, care sunt vitali pentru toate funcțiile corpului și protejează împotriva bolilor de inimă prein reducerea colesterolului rău.

 

Sunt antioxidanți puternici, cunoscuți pentru protecția corpului împotriva toxinelor din mediul înconjurător și din ce mâncăm. Antioxidanții neutralizează aceste toxine și le dau afară din corp.