Legume baby

Căutați trufandalele, remediul perfect pentru intrarea în primăvară

Majoritatea legumelor baby sunt legume în miniatură complet coapte. Altele sunt legume culese înainte de a crește complet. Ele sunt la fel de hrănitoare ca legumele de dimensiuni normale și cele mai multe oferă un gust mai fraged și delicat.

Consumul de legume este  în creștere de la mijlocul anilor 1970. Activitatea de cercetare științifică a stabilit o legătură strânsă între consumul ridicat de fructe și legume și prevenirea anumitor boli.

Un mod simplu de a clasifica legumele este pe baza porțiunii de plantă, care este utilizata pentru mâncare. Avem:

Legume cu bulbi: usturoi, ceapă, arpagic, , ceapă și praz.

Frunze de legume: cicoare, varză, kale, spanac, diferite tipuri de salată verde, urzică, măcriș, păpădie, ceapă de tuns.

Legume inflorescente: anghinare, broccoli, conopidă și floare de broccoli.

Legume de la care se mănâncă fructul: castravete, bame, măsline și ardei.

Rădăcinoase: sfeclă, brusture, morcovi, patrunjel, nap, păstârnac, ridichi.

Legume cu tulpină: sparanghel, bambus, mangold, țelină, varză creață și fenicul.

Toate legumele asigura anumite elemente nutritive în proporții care variază în funcție de tipul de legumă. Cu toate acestea, ele au anumite caracteristici nutriționale:

Oferă o gamă de vitamine și minerale, în special vitamina A sub formă de caroten, vitamina B6, vitamina C și acid folic, potasiu, fier, magneziu și calciu.

Au un conținut ridicat de apă (80-95% din compoziția lor totală).

Oferă fibre solubile și insolubile.

Sunt sărace în grăsimi.

Ele sunt, în general, scăzute în proteine.

Cele mai multe legume au un conținut scăzut de calorii, și din moment ce acestea sunt de origine vegetală, ele nu conțin colesterol.

 

Pentru azi va recomandam urmatoarele retete:

Bruschette cu spanac

Ingrediente:

O pâine integrală feliată

500g spanac

5 căței usturoi sau două legături usturoi verde

Ulei măsline

Preparare:

Introduceți feliile de pâine la cuptor și stropiți-le cu puțin ulei de măsline.

Țineți-le în cuptor până se rumenesc și acoperiți-le cu următorul amestec:

500g spanac se spală, se scurg și se taie mărunt. Se pun la călit 5 căței de usturoi sau două legături de usturoi proaspăt tocate foarte mărunt (nu lăsați usturoiul să se prăjească deoarece capătă gust amar). Acoperiți cu un capac și înăbușiți bine la foc mic. Spanacul trebuie să rămână verde și să i se simtă textura.

Folosiți amestecul pentru a acoperi feliile de pâine. Pentru un gust mai savuros se poate adăuga la final puțin ulei de măsline extra-virgin și câteva picături de lămâie.

 

 

Bruschette cu pesto de rucola

Ingrediente:

8 felii pâine, doi căței de usturoi, tăiat în jumătate, ulei de măsline, petru stropit pâinea, piper negru ,pudră de chilli (opțional)

Pentru pesto:

O caserolă rucola , o ceașcă coriandru, 8 nuci, fărâmițate ,2 căței usturoi, două linguri suc lămâie, 4 linguri ulei măsline extra-virgin, o ceașcă parmezan, sare

 

Preparare:

Puneți toate ingredientele pentru pesto într-un procesor de alimente și mixați pentru a face un pesto fin. Am păstrat un pic de textura consistentă pentru pesto ca asta e modul în care ne place. Puneți pâinea pe o foaie de copt, se stropesc cu ulei de masline si fierbeti-l pe mare timp de 4 minute. În același timp, se încălzește o tigaie si gatiti pancetta pentru aproximativ câteva secunde pe fiecare parte pentru a face crocanta. Odată ce pâinea iese din cuptor, freca usturoi pe pâinea caldă. Imprastiati unele pesto pe pâine. Puneți 2 felii de mozzarella și două bucăți de pancetta pe partea de sus.

Se presara niste fulgi de chili și bucurați-vă!