Alimente care combat..ce e mai rau (1)

Mi-am propus sa nu scriu cuvantul urat cu aceasta ocazie; dar stiti la ce ma refer, boala asta napraznica care ataca un organ sau mai multe in faza finala.

Fiecare ne-am intersectat mai mult sau mai putin cu ea – fie noi in mod direct, fie cineva din familie,  prieten apropiat sau cunostinta; fie ne macina teama ..Sunt zeci de articole pe net, in ziare, carti din care ne putem documenta sau pur si simplu ne simtim coplesiti de explozia de informatie. De curand, eu personal, mi-am dat seama ca e bine  sa-mi reamintesc totusi niste lucruri din cand in cand.

Din cercetarile a doi oameni de stiinta americani, care ne invata cum sa gatim cu alimente care combat ..vreau sa va impartasesc foarte pe scurt. Ordinea in care sunt mai jos alimentele evidentiate nu este semnificativa:

Ciocolata – pasiune si prevenire intr-o tableta amaruie; o desfatare deopotriva dulce si sanatoasa: doua tablete de ciocolata neagra cu 70% cacao furnizeaza cantitatea de zahar necesara pentru a creste nivelul energetic; pe deasupra, ne ofera proportia adecvata de polifenoli benefici, plus multa placere in stare pura.”

“Este vinul rosu un izvor al sanatatii? Nicidecum. El evidentiaza insa impactul major al alimentelor pe care le consumam nu doar asupra sanatatii de zi cu zi, ci si asupra prevenirii imbatranirii premature. De asemenea, imbunatateste calitatea vietii pe o perioada indelungata. Vinul rosu este o bautura foarte complexa care contine resveratrol cu efecte pozitive asupra sistemului cardiovascular. Un pahar de vin rosu in fiecare zi, consumat alaturi de un regim alimentar bogat in fructe si legume, reprezinta una dintre cele mai bune combinatii cunoscute astazi, pentru a avea o viata lunga si sanatoasa.”

“Ceaiul verde ocupa un loc de prima importanta in orice regim alimentar ce isi propune sa previna..Pentru a beneficia din plin de proprietatile speciale ale ceaiului verde trebuie alese soiurile care contin cantitatile cele mai mari de catehine, deci de EGCG si consumate cu regularitate. Alegeti sortimentele japoneze de ceai verde, mai bogate in catehine, in locul celor chinezesti; infuzati ceaiul intre opt si zece minute, pentru a  extrage cantitatea maxima de molecule. Preparat astfel, daca beti zilnic trei cani de ceai, veti ingera “ratia” de catehine optima pentru a va proteja eficient impotriva ...”

Citricele: mult mai mult decat vitamina C! Dintre toate fructele studiate, citricele au una dintre cele mai puternice activitati anti..care se cunosc.

Fructele de padure: mici dar puternice; acidul elagic, care se gaseste in cantitati mari in zmeura si fragi, si antocianidinele, asociate in principal cu afinele, au capacitatea de a bloca selectiv activitatea a cel putin doua proteine esentiale pentru evolutia..

Rosiile: tot secretul e in sos..ca sa avem in sange un nivel de licopen suficient de mare pentru a impiedica dezvoltarea celulelor rele, este important sa mancam rosii gatite in ulei de masline ..

Familia usturoiului: zdrobirea unui catel de usturoi sau tocarea unei cepe nu este, la o prima vedere, ceva revolutionar; efectuat mecanic, fara prea multa gandire, e un lucru care se intampla in fiecare zi, in mii de bucatarii. Pentu a profita la maxim de beneficiile asupra sanatatii pe care le are usturoiul, incercati sa striviti cateii de usturoi cu latul unui cutit mare si apoi asteptati zece minute inainte sa-I tocati. Astfel moleculele vin in contact unele cu altele si devin active..

Varza (broccoli, conopida, varza creata si varza de Bruxelles) are un rol foarte important in prevenire si combatere, datorita continutului ridicat de glucosinolati. Un minimum de trei portii pe saptamana de legume crucifere reprezinta o schimbare in obiceiurile alimentare ce va avea un impact major asupra riscului de a fi atacati de …

Probioticele: bacterii care ne vor binele..

Continuare (in episodul urmator)